utorok 15. februára 2011

ZÁBLESK Alexandra Adornetto


Traja záhadní tínedžeri sa objavia v malom meste a nikto nevie, odkiaľ prišli a prečo sú tak úspešní bez akejkoľvek námahy vo všetkých predmetoch. Sú to skrytí anjeli, ktorý majú veľmi nebezpečné poslanie. Musia zachrániť svet. Nemôžu sa však zapliesť do ľudských vzťahov, no najmladšia z nich je zvedavá a navyše nedokáže ovládnu svoje city k miestnemu chlapcovi. On sa do nej zaľúbi tiež. Keď sa už musí rozhodnúť medzi splnením poslania a obetovaním sa pre lásku, do cesty jej vstupuje nové zlo... Klasický príbeh boja dobra proti zlu s romantickou zápletkou.
Akoby sa tento rok roztrhlo vrece s dobrými knihami. Nestíham kupovať, dochádzajú financie. Toto už nie je sranda. Ja som chcela kupovať ešte 3 nemecké knihy to by znamenalo 6 kníh za dva mesiace a to som ešte neprirátala že treba kupovať na jar novú garderóbu do mojej skrine. wááááááááááá..... toto mi nemôžu urobiť .... a treba mi ísť k očnej a kupovať drahé okuliare... Túto knihu ale jednoznačne v svojej poličke musím mať. Inak dúfam že jej nechajú tú prekrásnu obálku. Titul by mal vyjsť 17.5.2011. Inak nie som anglicky zdatná ale Halo = svätožiara tak neviem prečo to preložili ako záblesk....hm možno bude odpoveď v knihe uvidíme.

15 komentárov:

  1. Knihu som čítala a nepamätám si, že by mala niečo spoločné so zábleskom :) Je síce pravda, že je to už nejaký čas čo som ju čítala ale aj tak si myslím, že záblesk nie je úplne vhodný preklad. Pôvodne sa to ale malo volať Ozvena, čo je ešte viac od veci :D Tak sme si aspoň trochu polepšili

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak aspoň dúfajme že obálku nechajú v pôvodnom znení, keď už názov je oproti originálu a obsahu knihy nezmyselný :)))... a vôbec myslím že môžme byť radi, že ju vôbec vydajú

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Bude to celá séria alebo len jedna kniha? ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  4. bude to séria... druhá kniha by sa mala volať Hades a tretia Havean... Hades myslím vychádza v auguste v AJ Hevean zatiaľ teda v nedohľadne

    OdpovedaťOdstrániť
  5. neviete niekto ako sa bude volať dalšia kniha a či vôbec budú pokračovania? velmi ma to zaujíma :) dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Anonymný pokračovania budú určite a ďalšia kniha sa volá Hades vychádza v auguste, no či sa tak bude volať aj na SK to zatiaľ netuším

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dovod, preco sa prva kniha vola Zablesk, je prozaicky - v zahranici budu knihy zo serie vychadzat s nazvami: Halo, Hades a Heaven, vsetky zacinaju na H. Rozhodli sme sa, ze dodrzime tento "styl" a preto sme museli najst nejaky ekvivalent (a kompromis). Po zvazeni nam vyslo pismeno Z - Záblesk (Halo) a predbezne (!) Záhrobie (Hades) a Zrodenie(Heaven). Je mi jasne, ze to nekoresponduje na 100%, ale zial, obcas byvaju "transformacie" z cudzich jazykov zaludne. Ak ma niekto tip pre nas, radi ho zvazime :-). Knizky zo serie samozrejme vyjdu vsetky, postupne pracujeme na ich prekladoch. So srdecnym pozdravom Miroslav Mosko (Ikar)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. mozem sa spytat kedy priblizne vyjde aj 3. diel na slovensku???? lebo u z sa strasne tesiiiiiiim!!§ :D

      Odstrániť
  8. Pokračovania určite budú, na druhom sa už pracuje. Rád by som ešte doplnil informácie o názvoch - originálne názvy sú Halo, Hades, Heaven. Snažili sme sa zachovať istú logiku, siahli sme preto po názvoch s písmenom Z (tie nám vyšli najlepšie). Aj preto Záblesk, teda slovo, ktoré odkazuje ku svetlu a žiare (aj svätožiare). Snažili sme sa preniesť najmä atmosféru príbehu, ktorá je pre čitateľa vždy najdôležitejšia, preto verím, že drobné technické odchýlky vo význame slov nebudú dielu škodiť, naopak, snáď prinesú čitateľom príjemný zážitok. (Matúš Kyčina, prekladateľ trilógie)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. kedy asi vyjde druha cast na slovensku ????

    OdpovedaťOdstrániť
  10. ťažko povedať, keďže len teraz vychádza v USA

    OdpovedaťOdstrániť
  11. cakanie je tazkeee :) ale aj tak diki LUCE
    a este nieco viete niekto o com bude druha kniha ???

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Záblesk tam bol spomenutý keď sa bethany pýtala Ivy že čo sa stane keď sa človek bude milovať s anjelom a ona jej povedala niečo že uvidí záblesk svetla

    OdpovedaťOdstrániť
  13. ja sa strašne teším na 2. dieľ na slovensku a aj tretí !§ už aby to bolo!!

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Koľko kníh zo série záblesk vlastne bude ??? A ako sa budú volať ??? :P :D :O

    OdpovedaťOdstrániť