pondelok 4. júna 2012

RECENZIA : Vášeň Lauren Kate


  • originálny názov :Passion (Fallen #3)
  • počet strán : 278
  • vydané na SK : 2012 Ikar
  • kúpiť 
anotácia : Čo ak nájdete spriaznenú dušu... v nesprávnom čase? Luce by pre Daniela aj zomrela. A presne to sa deje! Znova a znova. Odnepamäti sa Luce s Danielom stretávajú, no čoskoro ich bolestne rozdelí dávna kliatba. Luce zomiera a zničený Daniel ostáva sám. No možno to tak viac nemusí byť... Luce je presvedčená, že niečo – alebo niekto – z minulosti jej môže pomôcť. A tak sa vydáva na najdôležitejšiu cestu svojho terajšieho života... Opäť sa vracia do nekonečne vzdialenej minulosti, aby na vlastné oči uzrela svoje ľúbostné vzťahy s Danielom a konečne našla kľúč k tomu, čo musí urobiť, aby ich láska prežila. Cam, padlí anjeli aj Vyhnanci chcú Luce chytiť, ale najväčšie zúfalstvo prežíva Daniel. Prenasleduje Luce v ich spoločnej minulosti, lebo sa desí myšlienky, čo by sa mohlo stať, keby prepísala históriu. Hrozí nebezpečenstvo, že ich odveký príbeh lásky by mohli navždy pohltiť plamene... Tretia časť nezabudnuteľnej série PADLÍ ANJELI vás vezme na dramatickú cestu naprieč stáročiami. Z anglického originálu Passion (Random House Children’s Books, New York 2011) preložila Saskia Hudecová.

Moje pocity :

Kniha o padlých anjeloch má nejedného knižného nadšenca doslova na krku. Čo si budeme hovoriť, väčšine sa páči už len kvôli tomu, že sa tam spomínajú anjeli. Priznávam, že mne sa Pád páčil a Súženie bolo možno pre mňa divné :D, no nejak to v mojej hlave zarezonovovalo a nejakým neurčitým spôsobom som bola s druhou časťou tiež spokojná. Čo teda na mňa čakalo v tretej časti? Lucinda putuje svojími bývalými životmi a snaží sa nájsť riešenie v nešťastnom prekliatí lásky Daniela a jej. Takže čo vás čaká....


Prusko, Anglicko, Taliansko, Izrael či  Francúzsko a množstvo zaujímavých miest a to je asi tak všetko....

Absurdnosť, bizarné situácie a klišé jak hrom a tá naivita. Ako nebudeme si nič nahovárať, ale aj mne čo mám rada bizarné veci v knihách toto zaváňalo už blbosťou. Sorry Lauren. Každá kapitola bola venovaná jednému zo životov Lucindy a tomu ako sa na seba pozerá a ako umiera v Danielovom náručí. Daniel sa následné zloží z bôľu a zasa sa zaľúbi do ďalšej Lucindy v inom období...pokračovanie ďalšia kapitola....
Vedľajšie postavy? A aké prosím????? Jedna čo sprevádza Lucindu a dve, ktoré blúdia časopriestorom cez Oznamovateľov. Zasa ale musím pozdvihnúť Cama, pri ktorom som sa konečne dozvedela čo je vlastne vo veci medzi ním a Danielom. Jeden plus.... A keby sa na konci nezjavil Satan, možno by som knihu ani nedočítala :D. Čo mi je ľúto je, že Lauren píše krásne, jej štýl je chytľavý, len to celé pokazila čudne premysleným dejom, ktorý sa odohrával v rôznych častiach sveta, ale s úplne rovnakým repertoárom. Aj keď fantázií sa medze nekladú a prisahámvačku tá žena akoby v niektorých scénach opisovala film Apokalyto ( inak skvelý film od Gibsona )... no bolo to stále dookola o tom istom... Potom príde finále na troch stranách a znova strašne otvorený koniec. :P....

V každom prípade Vášeň bola zatiaľ najslabšia kniha zo série a trúfam si povedať, že to bol úplne zbytočný ťah na čitateľa. Tým že knihy majú pokračovania, nútia čitateľov postupovať v príbehu a tým ku kúpe ďalších a ďalších kníh. Tento diel bol pre mňa ale taký zbytočný a skôr mi evokuje to, že už po ďalšom diely veľmi netúžim. 




4 komentáre:

  1. Tahle série je taková.. no já nevím. První díl mě moc nezaujal, tak jsem si druhý ani nekupovala..

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Najslabší diel??? A ja som predpokladala, že po dvojke už ani nemôže byť nič slabšie... Najhoršie na tom je, že mi prvé dva diely zavadzajú na poličke a tú trojku si idem kúpiť už len z recesie...(alebo že som blbá:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. prečitala som to v angličnite už davnejšie a velmi sa i to pačilo :) zbožnujem tú sériu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Podla mna to bola super kniha, napriek tym "nedostatkom".. bolo to velmi putave a zaujimave.. cela seri sa mi velmi paci <3

    OdpovedaťOdstrániť