pondelok 23. júla 2012

RECENZIA : Tigrova kliatba Colleen Houcková

• originálny názov :  Tiger's Curse (The Tiger Saga, #1)
  • počet strán : 408
  • vydané na SK : CooBoo 2012
anotácia : Kelsey je obyčajná stredoškoláčka, ktorá si zháňa na leto brigádu. Nájde si prácu v cirkuse, kde jej pozornosť upúta nádherný biely tiger Dhiren. Kelsey sa cíti v tigrovej spoločnosti veľmi dobre a tak s ním trávi voľný čas a číta mu svoje obľúbené básne. Aká je však prekvapená, keď sa znenazdania objaví zaujímavý pán Kadam z Indie, aby si tigra odviezol a ponúkne jej, aby ho odprevadila do Indie. Tam Kelsey zistí, že tiger Dhiren je v skutočnosti zakliaty indický princ Ren. Začína sa úžasné dobrodružstvo plné nebezpečenstva, napínavých chvíľ a nástrah v džungli. Kelsey sa musí postaviť svojmu strachu a preukázať odvahu nielen v boji za oslobodenie Rena, ale aj v boji so sebou – má podľahnúť nádhernému princovi alebo sa vrátiť späť domov?

Tigrova kliatba je presne tá kniha, pri ktorej sa v kníhkupectve pozastavíte už len kvôli úžasnej obálke. Tiger a modré oči mi uhranuli a lapala som ju už len kvôli tomu. Vôbec som nevedela do čoho idem a naozaj vážne som nečítala ani anotáciu. No hanba mi !!! :D Zbežne som si samozrejme prelistovala aj stránky, keď už sa tá anotácia nekonala a musím uznať, že aj kompozične sú stránky veľmi vkusne urobené.
Doma teda kniha dlho neležala osamotená a vrhla som sa na ňu ako ten tiger z obálky. Čo ma čakalo? Príjemné prekvapenie....

Kelsey je obyčajné tuctové dievča, ktoré si potrebuje zarobiť na školné, tým pádom si hľadá nejakú brigádu. Osud ju zavedie do cirkusu, kde sa má starať o predaj lístkov, nejaké to upratvanie po vystúpeniach a POZOR kŕmenie tigra. Kto by bol povedal, že Kelsey to s tým tigrom pôjde až tak dobre, že sa jej naskytne oveľa slušnejšia ponuka práce? Kelsey však ešte netuší, že za tým všetkým je proroctvo, že sa na svojej ceste tak obetuje a hlavne že sa zamiluje.
Možno sa to nezdá, ale táto kniha je viac než len krátka romanca pre mladých. Je toho toľko čo by som na nej vyzdvihla. Autorka vytvorila a nádherne opísala orientálny svet plný úžasných povestí a bájov,  spojených do moderného sveta. Do detailu preplietla tento dej spolu s prímesou fantasy. Nádherný tiger Ren mi prirástol k srdcu a scény s ním boli neskutočne romantické. Je pravda, že hlavná hrdinka Kelsey bola sem tam na nepochopenie a približne v trištvrte knihy by som do nej najradšej hodila čímkoľvek čo bolo po ruke, ale aj tak si myslím, že táto kniha stojí za to.  Páčilo sa mi, že autorka odkrývala tajomstvá pomocou indícií a práve to je skvelé, že som mohla rozmýšľať ako sa hrdinovia pohnú ďalej.  Najviac zo všetkého som ocenila Indiu, kde bol dej umiestnený. Bolo to jednoducho tajomné, čarovné, malo to spád, vášeň a gradovalo to tam, kde som to najmenej čakala. Skvelé čítanie a som milo prekvapená.