streda 3. októbra 2012

RECENZIA : Nástroje smrteľníkov #1 Mesto kostí - Cassandra Clare


  • originálny názov : City of Bones (The Mortal Instruments #1)
  • počet strán : 440
  • vydané na SK : 2012 Slovart
  • kúpiť
anotácia : Pätnásťročná Clary Freyová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov?


Moje pocity :

Nástroje smrteľníkov je bezpochyby jednou z najlepších YA sérií. A teraz sa aj Slovensko môže vrhnúť do mánií Tieňolovcov. Knihu som čítala už po druhý raz a musím povedať, že u mňa nestratila šmrnc. Práve naopak. Užívala som si ju o trošku viac ako po prvý raz. Vydavateľstvo Slovart stavilo na vlastnú obálku a naozaj sa im vydarila. Podľa mňa vystihuje dej, takú tmavú a tajomnú atmosféru.

Cassandra Clare začala písať príbeh trošku lenivo. Kým neprišla klapka, akcia a potom už len grády a tie sa ešte dokázali neuveriteľne stupňovať. Svet Tieňolovcov autorka vykreslila pekne do detailu a pohrala sa so scénami tak, aby čitateľa nútila prevracať stránku za stránkou čoraz rýchlejšie, len aby sa toho dozvedel čo najviac. Je zmesou fantasy, akcie a výborného humoru. Mesto kostí je ten typ knihy, kedy emócie prúdia v rýchlom slede. Kým v jednej kapitole sa smejete, v druhej si už obhrýzate nechty a v tretej máte chuť plakať. Cassandra má talent a do každého náznaku nudy, ktorý by mohol nastať dá vsuvku, po ktorej dokáže túto situáciu úplne zmeniť. Prudká čitateľnosť.

Kniha je popretkávaná príbehom nielen Clary, ale aj vedľajšie postavy nám toho dosť o sebe prezradia. Každá postava sa počas deja mení a sledovať vzťahy medzi nimi je skutočný skvost. Aj keď bolo od začiatku jasné, kto,kde s kým a čo... vôbec to nevadilo. Máte radi upírov, vlkodlakov, démonov? V tejto knihe ich nájdete, dokonca aj niečo naviac. Máte radi romantiku? Tu si ju zgustnete. Nemáte radi milostný trojuholník? A čo tam po tom! Však tu je napísaný perfektne.

Autorka nenechala nič na náhodu a poslednými stranami spravila s dejom obrovský skok. Niekomu sa to bude páčiť, iný prevráti oči, ale autorka evidentne vedela čo robí. Ona nás doslova nechala slintať, aby sme sa tešili na ďalší diel a tuho premýšľali nad pokračovaním príbehu.

Jediné čo by som vytkla je pomalší začiatok. Hlavne sa ním nikto nedajte odradiť. Inak bola kniha takmer dokonalá. Čo sa prekladu týka, bol dobrý a popravde čítal sa mi o niečo lepšie ako ten český. Teraz sa už teším na druhý diel Nástrojov smrteľníkov a ten už bude pre mňa premiérový. A to nás čaká budúci rok film. Nám len zostáva dúfať, aby bol dostatočne dobrý.


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart.

 a pol

12 komentárov:

  1. velmi pekna obalkaaaa...ani nevadi ze v amerike maju no ako krajsiu ale tak aj tato je super :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ach, mám chuť si knihu přečíst znovu + další dvě, co u nás vyšly :).. tohle jsou vážně skvělé knihy :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. pekná recenzia, na knihu sa teším, dúfam, že sa k nej raz dostanem 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no na tvojom mieste by som všetko rozčítané odložila a pustila sa do tejto knihy...naozaj kvalita :)

      Odstrániť
  4. juuu vyzera to zaujimavo :D inak Luce,dnes mi dosli knihy :* dakujem este raz,aj za list a zalozky,tie sa mi urcite zidu :P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Super som rada, že dorazili v poriadku a hlavne ti prajem príjemné čítanie :)

      Odstrániť
  5. Už sa fakt teším :) práve čítam Nádherné tvory a potom Mesto kostí :)) :3

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tato séria patrí do mojej TOPky :3 Autorka ma upútala už od prvej strany a keď som ju dočítala ešte v ten deň som musela si ísť kúpiť 2. časť :D Práve ju čítam a neviem sa dočkať na ostatné časti :33

    worldofbooks-nicki.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj, potrebovala by som poradiť ohľadom tejto knihy. Veľmi rada by som ju kúpila najlepšej kamarátke na narodeniny. Čítala som recenzie. Jední túto knihy označujú za brak, iní hovoria, že sa páči len 12-ročným dievčatkám a iní si ju pochvaľujú. Kúpiť, či nekúpiť ? kamarátka zbožňuje fantasy.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že nemáš čo riešiť... Ak má rada takéto typy kníh, táto je rozhodne povinná jazda ;-)

      Odstrániť
    2. ďakujem veľmi pekne. zajtra pôjdem knihu kúpiť :))

      Odstrániť
  8. Nepredava niekto tu knizku? :)

    OdpovedaťOdstrániť