streda 5. septembra 2012

Mesačná chvastačka : júl-august


O čo v tomto meme ide? Zamier sem


Minulý mesiac som akosi pozabudla, takže už akosi začína byť zvykom, že chvastačku uverejňujem za dva mesiace naraz.
Mesiac júl a august boli pre mňa hektické. Mám pocit, že môj rozhvrh dňa vyzerá takto :

  • ráno : káva a šprint do práce
  • doobeda, obed, poobede : hektolitre kávy a práca práca práca
  • 16:00 : panebože konečne padla ! Po deti do škôlky, na ihrisko, potraviny... Hm... " Potrebujem akútne držať v ruke knihu !"
  • 18:00 treba nakŕmiť hladné krky.... " Ešte stále nemám v rukách knihu !"
  • 20:00 deti v posteliach.... " Och zdravím ťa kniha...Konečne sme spolu :D"
Ale našťastie máme víkendy. A čo sa cez víkendy? No nakupuje predsa :D. 


Takže konečne ku nádielke. 

Ich fürchte mich nicht ( Shatter me ) Tahereh Mafi - túto knihu som si kúpila cez Bookdepository ( ako inak ). Lákali ma recenzie, lákala ma obálka. "Nemci evidentne vedia spraviť peknú obálku", povedala som si keď som ju uvidela. No potom som pochopila, prečo mi je taká známa. Úplne ale že naozaj úplne podobnú obálku má totiž kniha Carrier of the Mark, ktorá veruže až tak dobré hodnotenia ako Shatter me, nemá. Asi som ani nepochopila aký súvis má obálka s dejom, ale tak niekto kto to vymýšľal asi vie svoje :D. Kniha bola naozaj skvelá a pravdu povediac, až tak dobré som to neočakávala. Dobre možno je tam štýl X-menov, čo viacerí vytýkajú aký je to kopirák, ale je dokonalá svojím príbehom a postavami a písaním autorky. Však sa ja dokopem napísať recenziu.

Som bosorka Vita Jamborová - predstavte si, že idete do kníhkupectva s jasným cieľom. Prídete na miesto určenia a neviete ju nikde nájsť. Čo teraz? Teraz si buď dáme deli, alebo sa obzrieme po predavačke. No a keď zlyhá predavčka, potom príde na rad počítač. Predavačka a počítač? Možno ešte väčší problém. Ale nakoniec sa našla, len som bola šokovaná, že novinka bola medzi strašie vydanými knihami niekde v polici, kde by ma nenapadlo ani kuknúť. Zatiaľ je kniha veľmi zaujímavá a hlavne je určená viac pre dospelých, čo teda ja môžem. No nie som zvyknutá na Vitino písanie. Je také zvláštne... Nie je zlé, len ma nenúti čítať to na jeden dúšok. A musím povedať, že čary, mágia, ryšavka a chlapi idú dokopy. Práve mi to dokazuje táto kniha. 

Štatistická pravdepodobnosť lásky na prvý pohľad Jennifer E. Smith - túto knihu som dostala od vydavateľstva Ikar a.... musím povedať, že som už dávno nebola tak sklamaná a zároveň naštvaná. Prečo autori, ktorí naozaj vedia skvelo a pútavo písať preboha nevymyslia nejaký svoj vlastný úžasný príbeh? Táto autorka je toho jasným príkladom. Ona pozliepala všetky možné romance dokopy a vzniklo jedno obrovské klišé. Inak všetky moje pocity si môžete prečítať v recenzií tu.

Navždy Maggie Stiefvater a Sila šestky Pittacus Lore - knihy som dostala tiež od vydavateľstva Ikar a týmto ďakujem ešte raz. Sú poctivo uložené v poličke na mieste kde na mňa kričia, aby som ich už chytila do rúk a prečítala. So Many Books, So Little Time !!!

Desivé splynutie - Očami vraha  Jill Hathaway - knihu som dostala od vydavateľstva Fragment na zrecenzovanie. Moje pocity sú zmiešané, ale v jednom mám isto. Táto útla kniha je zhltnutá na posedenie. Viac v recenzií tu.

No a teraz sem s tým.... Čo ste si kúpili alebo dostali vy?

4 komentáre:

  1. Strašně ti závidím tu Bosorku. Hrozně mě to láká, ale u nás knížku ze Slovenska spíš neseženu... Pokud někdy pojedu na Slovensko, určitě si ji pořídím :)
    Německé Shatter me je taky moc hezké. Jsem zvědavá, co vyberou na dvojku.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak skús - http://www.martinus.cz/?uItem=128861

      to práve som zvedavá na druhý diel...oni celkovo vždy ladia, tak som celkom zvedavá čo vymyslia za bálku

      Odstrániť
  2. Docela dost knih. Já bych si asi nejradši přečetla tu Bosorku.

    OdpovedaťOdstrániť