štvrtok 10. novembra 2011

Moja obľúbená autorka....

Každý má toho svojho obľúbeného autora a medzi moje najobľúbenejších patrí Caragh O' Brien.
Jej knihu Birthmarked som si prečítala v nemeckom jazyku a doslova som plávala súčasne s dejom. Všetky postavy, celý dystopický svet som si zamilovala a prečítala už niekoľko ráz. Zakaždým keď ju vidím v poličke, musím ju aspoň vybrať a pozrieť na ňu a prelistovať si ju. Tak veľmi som si želela, aby mi táto úžasná autorka poslala autogram. A tak som jej napísala jeden malý nenápadný e-mail. Caragh bola prekvapenejšia než ja a veľmi sa mojím nadšením z jej knihy potešila. Dnes ma čakal od nej list s autogramom a malým darčekom. Som nadšená a neviem prestať skákať 2 metre 50 :D.



Niečo o Caragh O' Brien 

Caragh O Brien sa narodila v Minnesote a študovala literatúru a tvorivé písanie. Po štúdiu začala pracovať ako vysokoškolský pedagóg a objavila pri tom aj chuť písať. Birthmarked je jej prvou knihou pre mladých dospelých a je veľmi obľúbená hlavne v Spojených štátoch a Veľkej Británií. Caragh je vyfatá a žije s manželom a troma deťmi v Connecticute.

Že neviete čo za knihu je Birthmarked? Páči sa tu je recenzia.


Druhý diel tejto knihy sa volá Prized a vyšiel práve v týchto dňoch. Keďže si netrúfam na túto knihu v anglickom jazyku, čakám teda až do februára 2012 kedy vyjde v nemeckom jazyku. A tu je pohľad na obálku druhej časti.




môj skromný preklad anotácie :

Buď silná a odvážna, Gaia !

16- ročná Gaia Stonová, mladá pôrodná asistentka ( babica ), musí opustiť svôj domov, s ničím len so šatami, ktoré má na sebe a jej malou novorodenou setsričkou v rukách. Všetko jej zobrali - jej rodičia sú mŕtvi a jej životná láska bola zatknutá a zničený svet, v ktorom žije nemilosrdne trestá každú slabosť. Keď ju cudzinec zachráni pred dehydrovaním, vyzerá to, že je zachránená. Ale cudzincova dedina zoberie Gai najprv setričku a nakoniec aj slobodu. Zúfala a znechutená sa takmer vzdáva. Ale Gaia sa rozpamätáva, že od ostatných si život cení - postaví sa osudu, jej zodpovednosti pre svoju sestričku a jej novú nežnú láskou....


No a poslednú novinku som sa dozvedela práve pred malou chvíľou. Autori zvyknú v poslednom čase napísať príbeh zväčša vo forme e-bookov medzi dvoma časťami. A tak je to aj s Caragh, ktorá napísala príbeh o Leonovi, ktorý vypĺňa medzeru medzi Birthmarked a Prized. Tortured vychádza 6.decembra 2011.


Posledný diel trilógie sa bude volať Promised, no obálka a dátum vydania ešte nie sú známe.






3 komentáre:

  1. K tomu autogramu ti gratuluju! A snad si tu knihu (potažmo sérii) taky brzo přečtu, protože tvoje recenze mě zaujala už dříve.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj. Prosím ťa keď budeš písať tie recenzie mohla by si prosím ťa tam aj napisať že či tam bolo veľa opisov alebo skor menej... ? Ja radšej čítam knihy s menej opisov napríklad od Sherrilyn Kenyon a mám rada knih, ktoré sú písane podobným spôsobom :D A dosť by mi to pomohlo pri kupovaní. Ďakujem :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. anonymný každá kniha je iná a každá autorka má iný štýl písania. Niektoré žánre majú v deji neskutočné množstvo opisov, aby si čitateľ mohol predstaviť danú scénu čo najlepšie, iné autorky stavia na jednoduchosť.... Sherrilyn Kenynon má taký svojský štýl a jemu podobný som popravde asi ani nečítala, iba v jej knihách. V recenziách píšem keď je kniha príliš prekomponovaná opismi a už sa mi to samozrejme nepáči, tak isto píšem keď tie opisy nie sú zrovna dokonalé a je ich málo... Porovnávať jednotlivé knihy typu " táto kniha je podobná ako knihy od Sherrilyn Kenynon ", je podľa mňa dosť nespravodlivé..... Ale tak skúsim sa viac v recenziách upierať aj na opisy - či sú zložité alebo jednoduchšie ak ti to má pomôcť :)

    OdpovedaťOdstrániť