pondelok 28. novembra 2011

RECENZIA : Krídla Aprilynne Pikeová


  • originálny názov : Wings
  • počet strán : 304
  • vydané na SK : 2011 Fortuna Libri
  • kúpiť

anotácia : „KRÍDLA od Aprilynne Pikovej je pozoruhodný debut. Dôvtipnosti mytológie sa vyrovná len neobyčajný pôvab, s akým sa odvíja dej príbehu.“ – Stephenie Meyerová, autorka ságy Súmrak.

Tento výnimočný príbeh plný kúziel a intríg, lásky a nebezpečenstva navždy zmení všetko, čo ste si doteraz mysleli o vílach.
Otočila sa tvárou k zrkadlu a ako zhypnotizovaná upierala zrak na čudesné útvary, ktoré sa jej vznášali vedľa hlavy. Vyzerali skoro ako krídla.
Chvíľu stála v nemom úžase a s vyvalenými očami civela na svoj odraz v zrkadle. Nech už to bolo čokoľvek, ohromilo ju to svojou krásou.




Dej :


Príbeh začína veľmi nesmelým príchodom 15- ročnej Laurel na strednú školu v Crestent City. Laurel sa spolu s rodičmi odsťahovali z Oriku a matka ju po prvý raz prihlásila do školy v novom meste. V malom mestečku, kde bývali pred tým ju celých 10 rokov učila mama. Niet preto divu, že sa Laurel cíti osamelo, cnie sa jej za starým domovom a svojským životom.
Hneď prvý deň v škole sa do nej zapozerá milý chlapec od vedľa, menom David. David je celkom unesený jej jemnosťou a jej krásou a k tomu mu strašne pripomína vílu, ako z rozprávky. Možno ani nie je ďaleko od pravdy...


Keď jedného dňa striktná vegánka Laurel spozoruje na svojom chrbáte čudesnú vyrážku, ktorá sa deň čo deň zväčšuje, zostáva zaskočená a myslí na to najhoršie. No potom zisťuje pravdu o celom svojom doterajšom živote a skladačka z veľmi pomiešaného hlavolamu, začína do seba zapadať.
Laurel sa vracia do svojho starého domu, ktorý chcú predať a tak sa chce s miestom kde žila rozlúčiť. A práve tu stretáva tajomného chlapca Tamaniho. S jeho príchodom vychádzajú pravdy o tom kto v skutočnosti Laurel je, no krútenie v tejto spleti jej záhadnej minulosti Laurel ani trochu nevonia. Pravda či fikcia? Je toto v skutočnom svete vôbec možné? Čo ak naozaj existujú víly? A ak existujú víly, je možné, že existujú aj úplne iné a určite nie až tak mierumilovné tvory? Ako to s Laurel dopadne a aké nástrahy ju v živote čakajú?

Moje pocity :

Aprilynne Pikeová nás sprevádza veľmi chytľavým a hlavne dosť neobvyklým dejom. Popravde luxus jej fantázie nemá konca kraja. Dovolím si tvrdiť, že som pri čítaní tejto knihy minimálne tri razy otvárala ústa a akosi som si ich zabudla zavrieť pri pomyslení na to, ako vôbec celý tento príbeh mohla vymyslieť.
Je to iné a je to dobré !
Páčilo sa mi jej prevedenie víl ako tvorov a ako sa pohrala a vsunula do tohoto prevedenia aj históriu. Všetko spojila skoro s krimi zápletkou a len čo som sa stihla nazdať, bol koniec. A som šokovaná tým, ako som chcela, aby to pokračovalo.
Postavy mali výborne opísané vlastnosti ako aj povahové črty. Čo mi chýbalo, bol v tomto príbehu trošku málo rozvitý charakter postavy Davida. On bol veľa ráz až príliš predvídateľná postava a akoby sa mi zažiadalo od nej v mnohých situáciách viac akcie. Namiesto toho však v deji dosť pokuľhával. Chýbalo mi aj viac Tamaniho, no to si určite pre nás autorka pripravila do nasledujúcich častí.
Opisy prostredia a celkovo opísané situácie boli veľmi dobré. Kniha Krídla bola úžasným spestrením a mne sa to rozprávkové poňatie príbehu naozaj pozdávalo.
V mnohých sériách som sa stretla s tým, že bývajú prvé časti veľmi dobré a neskôr s pribúdajúcimi knihami, akoby príbeh už stratil ten prvotný šmrnc. Preto som zvedavá ako dopadne táto séria, pretože začala podľa môjho názor veľmi dobre.
Fortuna Libri chystá druhý diel už v apríli 2012. Tak sa nechajme prekvapiť ako to s Laurel bude pokračovať ďalej.
No a práva na nakrútenie filmu podľa tejto knihy boli odkúpené práve spoločnosťou Disney. Hlavnú postavu by si mala zahrať Miley Cyrus, no či a kedy film vyjde je zatiaľ vo hviezdach.






Obrázky som čerapala z : http://www.matakill.estranky.czhttp://denniksialenejholky.blog.cz

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri !


1 komentár: